donderdag 15 juni 2006

Helemaal gevloerd en in de olie...

Het is zover, vandaag heb ik mijn 'oude vloer' besteld. In Best, dat belooft veel goeds... Alleen, ja wat kies je voor afwerking... Olie, lak of was. Ik weet, er zijn ergere dingen om je druk om te maken. Gelukkig maar, anders was het leven te simpel. Maar-ja gelukkig is het leven voor mij vandaag heel simpel! Ik kies voor lak. "Dus niet!", zegt de mevrouw van De Oude Plank stellig. "Dat doen wij niet". Ik heb geen zin om de rest van de tijd in de olie te zitten en van was op de vloer ben ik ook wel genezen sinds mijn werkster de gewoonte had om de wasvloer in ons vorige huis elke week weer vrolijk te dweilen, kleddernat! Dat heeft me al menig weekend klussen aan de vloer gekost. Dat nooit weer! Maar-goed, de mevrouw bij De Oude Plank is niet om te lullen. Het moet en zal olie worden. Ik besluit te capituleren en tekken voor olie. Wat een slappeling ben ik toch... Ik hoop dat de rest van mijn leven in ons huis net zo simpel zal verlopen als De Oude Plank mij verzekerd heeft. Of ik er goed aan deed, tijd zal het leren. Ik ga zo maar even het journaal om 23.00 uur kijken, al is het maar om mijn leed wat te verzachten met relativeren. Truste voor zo... Kikki.

Geen opmerkingen: