zaterdag 24 juni 2006

Gezelligheidsterrorisme

Ogenschijnlijk niks bijzonders natuurlijk. Ik hoefde maar een minuutje of wat te rijden en ik had weer een exemplaar te pakken. Niks uniek aan.
Zo'n straatje waar een aantal mafkezen eens lekker het buurtje besloten te vers(t)ieren. Ik zie die man ernaast al in z'n kamerjas voor het raam staan. Lijdzaam aanschouwt hij de gezelligheid in de straat die gevormd wordt door een aantal buurtjes die het straatbeeld verminken. Gezelligheidsterrorisme noem ik dat. Onder het mom van de collectieve steunbetuiging aan 'ons' Oranje is ineens heel het straatbeeld naar de klote. Jouw straat herinnert je weer zonder waarschuwing vooraf aan de burgerlijkheid waartussen je woont. En je huis terstond te koop zetten werkt niet want geen koper die jouw huis wil met dat straatbeeld, die trekt z'n eigen conclusies wel voordat hij ook maar een poging tot bezichtigen overweegt. Onverkoopbaar verklaarde woning mompel ik binnensmonds als ik wegrijdt van deze 'crime-scene'.
Nou, ja nog een paar weken dan is het over en misschien zelfs morgen wel. Dan is de truttigheid in je buurt weer onzichtbaar geworden en kun jij met een gerust hart je huis te koop zetten. Ze zouden NU een inventarisatie voor me moeten maken van dit soort oranjestraten. Zet ze op Google-Earth en ik ben voor het leven gewaarschuwd tegen deze gezelligheidsterroristen en weet precies waar ik niet moet gaan wonen. Kan iemand dat regelen misschien?

Kikki

Geen opmerkingen: