woensdag 21 juni 2006

Als Jan Mulder mijn makelaar zou zijn.

Ik kijk dan naar Nederland-Argentinie en kijk stiekum al uit naar het commentaar dat Jan Mulder naderhand zal geven op Talpa en denk dan: "Wat als hij mijn makelaar zou zijn?"
Jan zou mij meteen nadat hij de cornervlag in mijn voortuin plantte, vertellen dat hij de opstelling in de woonkamer verkeerd vindt en mijn achtertuin er uit ziet als een paar minuten voor de aftrap. Hij zou mijn huis wel verkopen.
De allereerste bieders zouden onder de indruk zijn van zijn verontwaardigde blik bij het horen van hun openingsbod. Jan zou hen adviseren een andere opstelling te kiezen en meteen hoger in te zetten. Hij zou kort daarna bij mij in de 'dug-out' komen zitten en mij vertellen met dat prachtige timbre in zijn stem dat het alllemaal goed komt. "Kwestie van even laten zweten", zal hij zeggen. De tegenpartij zal verslagen protesteren maar uiteindelijk voor Jan overstag gaan. Ik schrik wakker en zie Jan weer even 'live' op Talpa. Jan zegt tegen Henk: "Je moet met je tong in z'n oor zitten en dan dit". Waar dit over gaat weet ik niet en maakt me ook geen bal uit. Ik ben verkocht!
Jan, het WK kan me niks schelen, of we nou winnen of niet maakt me niet uit. Als jij maar mijn makelaar kon zijn. Die oranjekoorts is nu echt toegeslagen. Hoeveel hebben 'we' eigenlijk gespeeld?

Kikki

Geen opmerkingen: