zondag 16 juli 2006

5 sterren Vogelbungalow naar aanleiding van een barbeque

Oke, je bent jarig en je houdt een feestje, een barbeque. Je krijgt wat cadeaus, een Weber Smokey Joe Silver (leuk voor m'n man), een Diesel armband, (leuk voor mij) en een 5 sterren Vogelbungalow van Droog Design (!). Laten we vooropstelllen, "Ik ben er blij mee!". De familie te vriend houden hoort er tenslotte ook bij, ik moet ook leven...
En dan de dag na het feestelijke feest. Manlief hangt de 'Vogelbungalow' op en ik zit er zo naar te kijken en denk: "Ik heb nu een 5 sterren vogelbungalow in mijn tuin hangen, voor... vogels...". Ik kan het niet helpen en denk: "Dat ding kost al snel een Eurootje of 60 en daar kan een beetje doorsnee gezin in Swaziland, Ngurustan of in welk land dan ook dat ontkent wordt door de G8 een waar huis van kopen...
Is mijn familie (zij gaven mij het ding) gek geworden? Ben ik gek geworden? (ik zette het ding toch op mijn verlanglijstje) Ik denk het wel. Ik ben nu ruim de 30 gepasseerd en weet kennelijk van gekkigheid niet meer wat ik voor mijn verjaringen moet vragen.
Hierbij roep ik mijzelf uit to 'nominee' van 'Waar Woont Wansmaak'. Niet omdat mijn 5** Vogelbungalow nou zo lelijk is, integendeel. Maar simpelweg omdat ik dat ding in mijn huis heb hangen. Ik ben benieuwd hoe de rest van Nederland daar over denkt en besluit zo direct te kijken hoeveel deze woonunit waard is voor de rest van Nederland (niet te koop voor minder dan 1.000 Euro overigens, maar om te kijken of ik de enige gek ben in Nederland).
Bij deze bedank ik alsnog mijn broers en zussen voor hun cadeau dat mij aan het denken zette. Ik bedankt Droog Design, namens alle vogels in Nederland. En ben ik blij dat ik nu weet dat ik gek ben geworden. Ik heb namelijk een bungalow voor vogels in mijn tuin hangen en vind dat (bijna) niet raar. Excuses aan de gehele derde wereld, aan elke Nguru op deze aardbol die geen hut heeft om in te wonen, laat staan een bungalow. Ik schaam me diep, vooral omdat ik stiekum blij ben met dit stukje onroerend goed voor vliegend Nederland. Wat moet ik volgend jaar vragen? Geen idee, het duurt nog een jaar en ik stel mezelf gerust dat het ding aan een veel te dik touw hangt dat zelfs mijn verjaardagsgewetensbezwaren de nek om zou kunnen draaien. Lang zal die leven. Hiep Hiep Hoera!
Kikki

Geen opmerkingen: